Atstovavimas pacientui
Jei pacientui pačiam sunku/ negali atlikti veiksmų, susijusių su jo sveikatos įrašais, esančiais e-sveikatoje, pacientas turi teisę pasirinkti ir kaip atstovus nurodyti kitus asmenis, kuriuos įgalioja atlikti šiuos veiksmus e-sveikatoje:
- atstovauti pacientą išankstinėje pacientų registracijos sistemoje;
- pateikti ir peržiūrėti receptų užsakymus vaistinėms;
- atsiimti vaistus ar medicinos pagalbos priemones pagal išduotus e. receptus;
- peržiūrėti ir komentuoti paciento sveikatos istorijos (ESI) įrašus;
- peržiūrėti paciento siuntimus;
- peržiūrėti paciento skiepų kalendoriaus įrašus;
- peržiūrėti ir atsisiųsti paciento EU Skaitmeninius COVID pažymėjimus;
- peržiūrėti ir atsakyti gautus sveikatos priežiūros specialistų pranešimus ir kt.
Pacientai ir jų artimieji dėl prašymo e-sveikatoje sukurti atstovavimą neturi kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigos šeimos gydytoją ar administraciją. Tai gali atlikti pats pacientas arba įgaliota institucija.
Atstovavimo sukūrimas e-sveikatoje
- Turint prisijungimo prie e-sveikatos galimybę pacientas prisijungia prie savo e. sveikatos paskyros. Pasirenkama: Paciento sritis -> Mano atstovai -> Kurti atstovavimą.
- Neturint prisijungimo prie e-sveikatos galimybės pacientas (jei reikia kartu su atstovu) vyksta į bet kurį Registrų centro padalinį užpildyti reikiamus dokumentus, kurie bus perduodami į e-sveikatą. Su savimi reikia turėti savo ir atstovo asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus. E-sveikatos informacinė sistema patikrina paciento atstovo asmens duomenis ir suformuoja bei pateikia elektroninį paciento atstovo įgaliojimą paciento sveikatos įrašų peržiūrai.
Kitais klausimais patogiausia atstovavimo įforminimo priemonė – notarinis įgaliojimas.